Vår datter ønsket seg boknafisk med gulrotstuing og bacon. Det var ingen dum ide. Den smakte fortreffelig. Ikke akkurat billig mat men verdt vær krone. Etter middagen så vi fotballkamp på TV. Bodø/Glimt vant kampen mot Strømsgodset og tok dermed sølvplassen i eliteserien. På en tilstelning i Svømmehallen scene skulle jeg og min datter ta imot spillerne sammen med flere hundre gulkledte supportere. Stor stemning og konsert med Tungtvann fikk vi med oss. Flyet med Glimt spillerne var forsinket og vi valgte å dra før de kom.
Dermed rykket de et trinn ned på stigen og fortsatte sin Europa-ferd i andre kvalikrunde til Conference League. Der beseiret de først georgiske Dinamo Batumi 6-1 sammenlagt før også Vikingur fra Island (5-1 sammenlagt) og Diddeleng fra Luxembourg (3-1 sammenlagt) måte vike på veien til gruppespillet. Der trakk de Villareal (Spania), Hapoel Beer Sheva (Israel) og Austria Wien (Østerrike). Kampene: Villareal: (3-4 borte og 3-0 hjemme) Hapoel Beer Sheva (0-0 hjemme og 1-1 borte) Austria Wien (4-1 hjemme og 1-1 borte) Det gav denne tabellen: Videre som gruppetoer og dermed playoff mot Glimt. I hjemlig liga ligger de på tredjeplass i skrivende stund tre poeng bak Legia Warzawa, men et lite hav bak overraskelseslaget Raków Częstochowa som leder suverent.
Lagets trener er nederlandske John van den Brom. Han ble ansatt i sommer. Han er svært merittert og har vært hovedtrener i ADO Den Haag, Vitesse, Anderlecht, AZ Alkmaar, Genk og Al-Tawooun. Klubben huser tre svensker og en nordmann. Filip Dagerstal, Jesper Karlström, Mikael Ishak og Kristoffer Velde er alle viktige spillere for Poznan. Foretrukket formasjon ifølge transfermarkt er 4-2-3-1. Særlig tankspissen Ishak kan bli vanskelig å hanskes med. Glimt har en smal tropp å velge fra grunnet strenge registreringskrav fra UEFA i vintervinduet. Hvert lag kan kun registrere tre nye spillere i spillertroppene sine.
CL-klubbene trenger en seier hver, EL-laget trenger en seier mens ECL må vinne tre hver. 1, 8 dobbeltoppgjør per lag. Lag i CL og EL kan tape alle kampene sine før en evt. ECL-playoff og likevel klare et gruppespill. Lagene kan totalt tape 5 kamper og likevel få alle med videre hvilket gir ett snitt på 1 tap per lag. Fjerner man det femte laget fra likningen og sammenligner de fire beste kvalifiseringsutgangspunktene får man 1, 2 dobbeltoppgjør må vinnes per lag og det kan tapes 1, 25 oppgjør per lag. Kommer Norge på 16.
Bodø/Glimt møter Lech Poznan i conferenceligaens
Kjempekoselig med sånne kvelder. Det ble seier på Aspmyra i går kveld I finværet på Aspmyra var det god stemning. Ingen mål i første omgang, men flere sjanser. Jeg og min datter satt nærmest bak ene målet. I første omgang var spillerne sjelden nært oss. Det passet oss bra siden dette var Zürich sin box.
Fotball på TV i dag - TV Gudie | Oddstips.io
I andre omgang var det omvendt. Mye spill ved vårt mål og også 2 skåringer. Mange sjanser hvor ballen burde ha funnet veien mellom stengene. Litt vel spennende de siste minuttene. Zürich fikk et mål og presset på for å få flere. Heldigvis holdt det til seier for Bodø Glimt. Nedenfor takker guttene oss publikum for støtten.
Kor, orgel og trompet. En koselig stund i kirka i mitt liv. Å scanne billetter og ønske publikum velkommen til konsert liker jeg veldig godt. En fin kveld sammen med barna mine. Dessverre ble det tap 1-2 mellom Glimt og PSV. Men de er likevel videre til kvalifisering til conference league. Det er spennende hvem de kommer i gruppe med. Nye spennende kamper over nyttår. Før kampen var jeg på Egon sammen med guttene mine. Masse folk på byen i gule klær. God mat og godt øl. Jeg spiste fiskesuppe.
Amahl Pellegrino og Brice Wembangomo har også slitt med skader og spilt svært lite i treningskampene, men disse forventes å hvertfall kunne starte kampen. Og som om ikke det var nok så er også Hugo Vetlesen suspendert i første kamp mot polakkene. Inn i troppen har Glimt registrert Joel Mvuka, Pemi Faris og Adam Sørensen. Det gjør at Glimt kan stille sterkt fra start, men med svært begrenset mannskap å sette inn fra benken. Skader i midtbaneledd og i forsvar underveis kan tvinge frem spillerdisponeringer vi nok ikke vil se til vanlig. Kampen er ellers svært viktig for Norges plassering på neste års nasjonskoeffisient. Med seier i en av to kamper mot Poznan vil Norge få 0. 500 koeffisientpoeng og klatre forbi Tsjekkia på 14.
Ellers kan man bare bruke spillere som deltok i gruppespillet før jul. For Glimts del har flere sentrale brikker forlatt klubben siden årsskiftet. Nikita Haikin, Alfons Sampsted, Ola Solbakken, Anders Konradsen og Elias Hagen har alle forlatt klubben. I tillegg til dette har Glimt skader på Ulrik Saltnes og Sondre Brunstad Fet.
Bodø/Glimt møter Lech Poznan i conferenceligaens utslagsrundeFotballBodø/Glimt skal opp mot polske Lech Poznan til kamp om å nå åttedelsfinalen i conferenceligaen. 07/11/2022 14:20Det ble klart under mandagens trekning i Nyon i Sveits. Den polske storklubben har tidligere Haugesund-spiller Kristoffer Velde i stallen. Denne sesongen har det ikke gått like bra for den regjerende seriemesteren. Etter 15 kamper ligger laget på 8. -plass med 25 poeng. Opp til Rakow Czestochowa er det 13 poeng. Det er andre sesong Bodø/Glimt er med i den nyeste turneringen til Uefa. I fjor sa det stopp i kvartfinalen mot Roma, som endte opp med å vinne turneringen.
Bodø / Glimt Kamp Livestreaming Idag (2023)Erzähl uns, von welchem Club du Fan bist! Und schon erhältst du exklusiven Zugang zu Infos nur zu deinem Verein! - Klicke auf das Logo deines Club um fortzufahren. Ja wir wissen, Popups nerven. Es dauert aber weniger als 15 Sekunden... Versprochen! Ein Schritt fehlt noch vor dem Anpfiff! Email-Adresse eingeben, Zugangslink gemailt bekommen, Link klicken, und schon bist Du stolzer Teil unserer exklusiven {teamName}-Community! Netter Versuch! Wir brauchen in der Tat deine richtige Email - vielen Dank im Voraus! Hiermit erkläre ich mich einverstanden, dass diese Seite mich über wichtige Vereins Infos von informieren darf. Diese Einwilligung kann ich jederzeit widerrufen. Livestreams, Torvideos in Echtzeit, Statistiken, Wetttipps...
Dobbeltoppgjør Bodø/Glimt - Lech Poznan UEFA Conference League PlayoffHvor: Aspmyra Stadion og Stadion Miejski Når: Torsdag 16. februar kl. 18. 45 og torsdag 23. 21. 00 TV: TV3+ og Viaplay Hoveddommer: Harald Lechner (Østerrike). Dømmes med VAR. Det er bare andre gangen Glimt møter et polsk lag til offisiell kamp. Forrige gang var det Legia Warszawa som ble for sterke i den ellers ekstremt suksessrike e-cupsesongen 2021/22.
Bodø GlimtBillett til årets første kamp for Glimt er i boks. Kamp i Conference league 16. februar. Jeg får nok bruk for både glimtvottene og varmevesten jeg har fått i gaver. Det blir spennende å se hvordan været blir. Motstander er Lech Poznan fra fra Polen. Nå er Bodø Glimt i Spania på treningsleir. Jeg håper på en spennende kamp her i Bodø. Bodø/ Glimt mot Junkeren Med 22 spillere fordelt på 2 omgan rger vant Glimt veldig fortjent over nest beste fotballaget i Bodø. Junkeren rykket opp til 2 divisjon denne sesongen. Jeg ønsker dem lykke til.
55 | V Sport 1 UEFA Europa League: Sevilla - PSV 20. 55 | V Sport 2 UEFA Conference League: Lazio - Cluj 20. 55 | V Sport 3 Treningskamper: Brann - Sarpsborg 08 17 feb 15. 55 | TV 2 Sport 1 2. Bundesliga: Paderborn - Kaiserslautern 17 feb 18. 25 | V Sport 1 Bundesliga: Augsburg - Hoffenheim 17 feb 20.
Bodø/Glimt - VIP nytt
plass. Det kan vise seg helt livsnødvendig da Ukraina jager hakk i hæl og fortsatt har med to lag i Europa som kan sanke poeng. Alle tsjekkiske lag er ute. UEFAs nasjonskoeffisient utgjør grunnlaget for fordelingen av de ulike landenes plasser i Europa-cupene. I år ligger Norge helt på vippepunktet mellom å klare topp 15 og å havne utenfor.
Sport på TV i dag - Her er sportshøydepunktene 🎾⚽️🏒⛸🏊♀️Her er noen av sportshøydepunktene VM i skiskytting 8. -19. feb skal det skytes og gå på ski i Oberhof i Tyskland. Vintersport på TV UEFA Europa League og Conference League Bodø/Glimt i Conference League og topplag som Man Utd, Barcelona og Arsenal spiller Europa League. Kampene ser du på Viaplay og V Sport kanalene. Se i appen Sport på TV i dag Viaplay Vinter 09. 00 | TV3 FIS Alpine World Ski Championships: Storslalåm Courchevel, 1. omg, kvinner 09. 45 | TV3 10. 45 | TV3 Tennis: ATP 500 Rotterdam 11. 00 | Eurosport 1 (N) Freestyle: Verdenscup 11.
20 | Eurosport Norge V-cup, freeski: V-cup, freeski: Skicross: Kvinner og menn 11. 25 | TV 2 Sport 2 Skicross: Världscupen 11. 25 | SVT1 HD Asian Tour: International Series Qatar-Day 1 11. 30 | V Sport Golf Vintersport denne uken FIS Alpine World Ski Championships: Storslalåm Courchevel, 2. omg, kvinner 13. 30 | TV3 FIS Alpine World Ski Championships: Storslalåm Courchevel, 1. omg, menn 17 feb 10. 00 | TV3 17 feb 11. 25 | TV 2 Sport 2 FIS Alpine World Ski Championships: Storslalåm Courchevel, 2.
Vi hadde det veldig fint den tiden vi var der. Bodø/Glimt førr evig! Mer, mer, mer. Og det får vi i februar når de igjen skal spille kamper i Europa. 3 fotballkamper og en konsert. I alle 3 kampene fikk jeg det slik jeg ønsket Først vant Arsenal så Aston Villa og tilslutt Bodø/Glimt. På kvelden var jeg frivillig på en konsert i Bodø Domkirke.
Glimts billettpriser provoserer: – Pinlig - VG
Litt ok at Salvesen puttet inn 4 mål den omgangen han var på banen. Egentlig hadde Viking og Bodø/Glimt blitt enige om en overgangssum. Men Salvesen bestemte seg heller for å fortsette i Bodø/Glimt. Bodø/Glimt har kjøpt mange nye spillere de siste måneden. Noen har også forlatt klubben. Desverre var en av dem Haikin som var keeper. Klubben jakter en ny i hans sted. Det begynner å haste siden Europaeventyret fortsetter om en måned. Jeg gleder meg masse til viktige kamper igjen. Mer god mat.
Forskjellen er rimelig stor: Topp 15 gir fordeling som følger: Champions League (2 lag) i Q2, Europa League (1 lag) i Q3 og Conference League (2 lag) i Q2. Totalt 5 lag. 16. plass og nedover gir ett lag i Champions League (1 lag) i Q2 (Q1 hvis 18. plass)og Conference League (3 lag) i Q2. Totalt 4 lag. For å understreke hvor stor forskjell dette utgjør for mulighetene til å nå gruppespill for de norske lagene så kan det oppsummeres slik: Innenfor topp 15 må lagene vinne totalt 9 dobbeltoppgjør for at alle lagene skal komme inn i ett eller annet gruppespill.
Avisa Nordland, Sport | Sport
[DIREKTESENDT TV!!] Bodø Glimt Lech Poznań 16 februar
Sjokkbeskjed til Glimt: Klubbene var enige - Wahlstedt snudde
Bodø / Glimt Kamp Livestreaming Idag (2023) - Fotball I dag